Saturday, January 1, 2011

^^^2011^^^

Alhamdulillah…sedar tak sedar kita sudah berada dalam tahun baru iaitu tahun 2011…satu TAHUN yg kita tidak pasti sama ada kita dapat meneruskan lagi hidup kita sebagai abdi dan khalifah Allah di muka bumi ini dan begitu juga dengan tahun-tahun akan datang.

Ramai antara kita ,sudah memasang dan memasakkan pelbagai azam baru dalam diri masing-masing…

“ InsyaAllah, tahun ini aku akan belajar bersungguh-sungguh untuk membanggakan kedua ibu bapaku…”

“ InsyaAllah, tahun ini aku akan bekerja bersungguh-sungguh untuk menyara keluargaku…”

“ InsyaAllah, tahun ini aku akan berdakwah kpd sesiapa saja untuk tegakkan Islam…”

“ InsyaAllah, tahun ini aku akan menambahkan ibadatku kepada Allah untuk peroleh keredhaanNya…”

“ InsyaAllah, tahun ini aku akan menjadi lebih baik daripada tahun2 sebelum ini…”

Semuanya, tahun ini tahun ini dan tahun ini…mana tahun2 akan datang??? Adakah kita sekadar memasang niat semata-mata untuk tahun2 tertentu saja???

Jadi, sama-sama lah kita muhasabah kembali apa yg telah kita lakukan sepanjang tahun 2010…supaya kita dapat memperbaiki kelemahan2 kita itu dan berazam untuk menjadi lebih baik lagi pada tahun ini dan tahun2 akan datang…semoga kita sentiasa berada di bawah lembayung rahmat Allah s.w.t....amin.

Wassalam…………

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...